”Tydligt bevis på ökande intresset för norra Sverige”

Load Up North i Boden 25-27 augusti lockade nära 5500 besökare. 
– Årets Load Up North har varit ett tydligt bevis på det ökande intresset för norra Sverige och denna växande marknad med investeringar på över 1000 miljarder, säger Jonas Dahlberg, vd på Nolia som arrangerar mässan. 

Load Up North avslutades i lördags och intrycken efter mässan är positiva, både från organisatör och utställare.  

– Jag är stolt över att vi lyckats leverera en fantastisk mässa och locka nära 5500 besökare med fler besökare för varje dag. Att kunna göra det när vi öppnat mässan igen efter en pandemi som inneburit ett tre år långt uppehåll visar att vi är tillbaka med besked, säger Jonas Dahlberg, vd på Nolia.  

Flera av utställarna var också nöjda med årets mässa. 

– Vi har varit inne i vakuumet under pandemin som gör att det finns ett uppdämt behov. Sedan går ju den här regionen en ljus framtid till mötes som gör att vi måste vara närvarande och då är det bästa sättet att komma hit för att träffa kunderna som verkar i regionen. Fredrik Rigö, marknadskommunikationschef på Swecon Sverige. 

– Det är jätteviktigt för oss att vara just här, både för investeringsmöjligheterna som finns, att vi har vår komponentverkstad här i Boden som visar att vi satsar hårt på att finnas i den här regionen men också kunna ta del av de utvecklingsmöjligheter som finns, säger Eva Holm, marknadschef på Zeppelin Sverige, återförsäljare av Caterpillars maskiner. 

Årets Load Up North lockade 5447 besökare fördelat på: Torsdag 1421 besökare. Fredag 1813 besökare. Lördag 2213 besökare.