Load Up North ökar marknadsinsatserna

Samarbeten är inledda med både Norrtåg och Wasaline samtidigt som marknadsinsatserna inför årets mässa kommer att öka markant. 

– Vi kommer att göra en rad aktiviteter vi inte gjort tidigare, säger Kristin Olsson, projektledare för Load Up North. 

Inför årets mässa kommer marknadsinsatserna att öka markant.

– Vi kommer att göra en rad aktiviteter vi inte gjort tidigare, som ökad aktivitet på sociala medier med bland annat tävlingar, radioreklam, influencers, annonser i fler branschtidningar men också samarbeten med utställare för att locka fler besökare, säger Kristin Olsson, projektledare för mässan.

Hon berättar också att diskussioner förts med utställare om hur man gemensamt kan arbeta med besöksfrågan.

– Det finns ett fantastiskt engagemang för Load Up North bland våra utställare. Vi ser nu över hur de kan använda sitt ambassadörsskap för att locka kunder och samarbetspartners, säger Kristin Olsson.

– Dessutom har vi samarbeten med både Norrtåg och Wasaline som kommer att locka besökare till mässan.

Anne-Lene förklarar också att arbetet med mässan går för högtryck, både vad gäller monterytor och programinnehåll.

– Vi har ett jättespännande program på gång som vi kommer att berätta mer om när det är klart. Men det kommer att vara intressant för både utställare och besökare att ta del av, säger hon och skickar med ett tips till alla som ännu inte bokat plats:

– Ju förr man bokar, desto större är chansen att vi kan ge en så bra plats som möjligt på mässan – så hör av dig så snart som möjligt! säger Anne-Lene Andersson.